Tuesday, 31 May 2011

: : cuti~





: : alahaiii .
cuti ohhh cuti . klau la cuti ni pnjg , kn syok . leh la ak p mnx kje .



em , boring la plak cuti kli ni . byk tido je . kn bes lg klau tido pun dpt gaji . ( ad ke ? haha )






any cadangan nk wat cuti ni ? 









aku bkn cuti SEKOLAH . sbb ak dh abis skola pun . ( cuti sem ni . mklum la , pljar IPG ) hehe .




Monday, 30 May 2011

: : hei , apa suda jadi !



: : shit !

what the fact !  ap suda jd sama gua pnya FACEBOOK !

apsal la x leh nk bkak chat nihhh  .
heeiiii . . si-al laahhhh .






dh la dlu kne hack  . skg ni pun nk wat psai . 



gilak !




fb skg pun dh gila .
aduyaaiiii .





Sunday, 29 May 2011

: : layan~





: : sejenak bersama lagu yg mungkin jarang atau mmg x pernah dgr .
tp aku suka . .



anda ft melanie subono



DIA SAHABAT by Anda ft Melanie Subono .


video





Ku bernyanyi disini
Lagu khusus untukmu sahabatku
Terkadang lebih dari kekasih
Lebih mengenal aku sahabatku

Dialah sahabatku
Ada kapanpun itu

Beda sahabat
Tak Seperti mantan
Yang manis ketika masih pacaran

Dia sahabat
Penyemangat aku
Jadilah penopang sayapku

Ku bernyanyi disini
Lagu khusus untukmu sahabatku
Terkadang lebih dari kekasih
Lebih mengenal aku sahabatku

Beda sahabat
Tak seperti mantan
Yang manis ketika masih pacaran

Dia sahabat
Penyemangat aku
Jadilah penopang sayapku
Sayapku...

Beda sahabat
Tak seperti mantan
Yang manis ketika masih pacaran

Dia sahabat
Penyemangat aku
Jadilah penopang sayapku







hope anda juga layan lah lagu ni yea .





:D



: : bola oh bola~





: : wahai bola yg ku sayangi .

kenapa lah engkau mmbuat ku tidur lewat ari ni . melihat mu bak burung hantu di malam hari . mata berkedip tapi masih menanti .
aduyaaaiii .














anyway , terbaaaeeekkkk lah game MANCHESTER UNITED VS BARCELONA .


aku bukan berat sebelah . dua2 aku sokong . so , x berat sebelah kn . 
cuma . . 



ak kne akui yg game yg menarik adalah corak game BARCELONA . ak rasa mmg ptut barca menang .
bukan nk mrendah kn man u , tp kawalan bola yg mntap dr barca mnyebabkan 90 minit x rasa pun . depa mmg byk peluang .  dan peluang tu lah yg depa guna nk dpt gol . 




tahniah BARCELONA !



keputusan penuh~

           BARCELONA     3-1       MANCHESTER UNITED
           27' pedro                           34' rooney
           54' messi
           69' villa



brapa minit lagi nk abis . ( masa tmbahan )









gelagat messi~ ( perghhh . dh mng , mmg la mcm ni kn :)





peluk2 . ( tp bukan GAY eah . ni syok psai mnang )





pesta sakan depa nihhh .
kompom !





gelagat para rakan2 twitter yg heboh psai BARCELONA . .
( klik untuk besaq kn nohh )





anywy , gud job barca .
to MAN U , anda juga terbaekkk . 
kepada pminat MAN U , lagi2 kwn2 ku , jgn la anda bersedih yea .
:)



: : faiz in da house ! !


: : yeyeaahhh .


trubat rindu di hati nk balik uma . dan skg , i'm in da house ! !
syukur alhamdulillah la blik dgn selamat . ayah dtg amek brg pagi2 , dan ak balik ptg tu .
smpt la p kenduri ustazah wan kt dewan sri tanjung . sedap mknannya~
:D


em , 




penat bwk moto panas2 . 


satu tragedi malang ku >

ak terlupa nk amek jaket ak . dh siap packing brg , letak dlm kreta dan ayah pun blah . baru ak teringat yg jaket ak dlm kreta . 
arghhhh !
geram nya . .




panas tw tyme bwk moto td .








now , ak baru je download cter KONGSI .
kjap je link download dh kua . klau la mcm ni , lingkup la wayang . 


tp untung la ak . tgk free . .


haha .







jom tengok ~
LU LANGSI , LU MATI .
( TP psai pa org pkat kata , X BEST ? sat naa ak nk tgk . best ka tak best :)



Saturday, 28 May 2011

: : balik~





: : wahhh . 
sume pakat balik dh . ak ni je yg still lepak lg kt ostel . mmg ak je la yg tggal kt aras 3 ni . duk sorg2 smbil tgk wayang . ( tgk movie lahhh . ) puas jgak la tgk citer hellboy . ( bpe kli ulang daa )








tataw nk wat ap dah . packing barang pun sudah . tggu sok ayah nk amik je .


hope sok ayah dtg amek awai lah . x sbr jgak nk balik sbnar nya .




jeles tgk dorg sume balik td . fuhhh .

klau nk suh ayah amek td pun boleh . cuma x nk gnggu ayah je . x ap la . tggu esok je la .
sok ad kenduri ustazah kt dewan sri tanjung . mcm nk p je .


apa2 pun , ak nak balik ! !












hati2 sume balik kampung kali ni~






Thursday, 26 May 2011

: : yeahhh . exam dah abis~




: : perghhhh . mmg bez la exam dh abis .


lega giler .

bkn sbb ap , sbb nya ak x lrt dh nk stdy . ak dh la jnis stdy last2 mnit . sok nk exam , ptg tu baru la ak stdy . hehe .




dh abis exam ni , ak pun ttw nak wat ap . emm . pnt la sbnr nya . tiap2 ari tido lwt . exam nya juz sejam suku je . nk kne baca bku , smpai nk lebam mata ni .


kali ni ak rehat jap .



jom makan~



:)




shhh . .



Monday, 23 May 2011

: : kembali mengarut nihhh .



: : gembira tahap dewa maut nihhh .
ayah ngn ibu baru dtg melawat~ dh lme ak x balik rupa nya . ( lme ke ? ohh . tangan di dada , mata ke atas )


bkn aku x nk balik . tp ak nk stdy . exam dh tiba ni .
eh . stdy ke ? haha .




em , baru pas jual ak pnya woofer .
sbb ak nk bli yg baru ! dan ak dah beli yg baru . .

SONICGEAR EVO 3 .





ni la woofer lame ak . ( pkai x smpai sbulan pun .)







evo 3 ! this is mine~



Friday, 20 May 2011

: : berbicara kembali



: : assalamualaikum~



fuuhhhh . ptg yg sgguh nyaman sbb nya mendung ja ngn da nk ujan .


( emm , dan ka nk p maen ni ?  (^_^")? )






sbnaq nya ptg ni ak ad hal skit . hajatnya nk p PC FAIR .
sj duk usha2 brg lptop . klau brkenan , bru la beli . hehe .

dan >


hajat trtinggi . . ( cewahhh )
nk p :

TGK WAYANG : NUR KASIH & PIRATE CARIBBEAN .



wahhh . gempak tuhh bebbb .



filem yg mana mmpu mmberi gempak gempita tahap dewa kpada jiwa .  :D








ak dgq , rmai nk p tgk citer ni . so , ak pun trtarik jgk la . nk tw ap yg menarik , ap yg tertarik tuhh . skg pun ak dh jrg p wayang . mlaih~  blurrrrrr .









salah satu citer omputih yg dah mmg kompom bezzz ! nk tgk ~





aduuyyaaaiiii .
bila la ak nk p ni . duk mngadap lppy ja . eee , tringin nya nk tgk citer2 ni .


jomm ! ! !



: : satu dan dua x sama kan .

: : bukan untuk mmpersoalkn kenapa satu dan dua tu mmg x sama .


tp sja ja letak tu sbg tjuk post .
mgkin ad kaitan , dan mgkin jga x da kaitan lgsung . sbb ap ? 

sbb , ak pun tataw sbb ap . hehe .


 tamat sudah satu lg paper KILLER , arabic paper . . mmg . mmg soklan agk maut yg boleh bwk kpd kekilleran yg ngeri .
perrghhhhh .



tercarut2 ak jawab soklan td .




ap yg ak stdy , ap ug ak ulang kaji , mmg byk x msuk . dah la msuk tjuk yg semester lps .


tu la yg ak tercarut2 bak kata pepatah melayu :


" klau kail pngkal sjengkal , lautan yg dalam jgn diduga . jadi , beli la kail yg pnjang nya brjengkal-jengkal , baru la duga lautan dalam tu "




next paper : : pengajian agama 1 
ohh .

( ak ni bkal ustaz rupanya . aduyaaiii . )






emm . .
post ni td tjuk satu dan dua x sama kan .
tp ak tulis ni mmg x sama kn dgn tjuk kn . dan itu la sbnrnya mksud aku . post ngn isi kndungan x sama .
( eh eh , ap ni . arghhhh . dh pening . gara2 trlebih stdy nihhh . )

haiiyaaa . 



Wednesday, 18 May 2011

: : arab ! ! !

: : argghhhh .
ktensionan melanda diri ku .
aduuuyaaaiii . sok exam arab . SUBJECT KILLER ! !











pergghhhh .
sume pakat stdy dari kemarin ag . ak ?
baru ari ni ak nk bkak buku . mmg dsyt giler kn aku ni . cuak ni beb .
dh la paper arab . ak pun pening2 ag stdy ni .





doa kan ak leh jawab esok~
yupp . . fighting3x !
:D

Tuesday, 17 May 2011

: : exam sudah tiba~


what to do ! !


: : salam semua .


syukur alhamdulillah . tamat sudah satu paper yg agk gila .
PAPER ENGLISH !

hehe .
aku sangka kan agak sukar . rupa2 nya mmg agk sukar lah .
tp td selamat lah aku dpt jawab .
x macam exam sem lps . lg susa .



Sunday, 15 May 2011

: : mengecewakan itu satu kepuasan ?


Tulisan manusia beku.



Jujurnya dia adalah lelaki yang jauh sekali dari maksud kesempurnaan itu sendiri. Dia tahu maksud sempurna dan pastinya sebagai manusia biasa yang punya sifat tamak pada semesta, lelaki dingin itu pernah mencari apa yang dimaksudkan dengan kesempurnaan. 


Natijahnya? Itu semua adalah kecelakaan yang membawa kepada zahir sebuah kehidupan. Tiada siapa yang sempurna kecuali Tuhan Yang Satu. Itu dia dan sesiapa yang membaca pasti sudah tahu.



Dalam kegembiraan pastinya ada kesedihan.


Mencari kebahagiaan sendiri pastinya dambaan bagi setiap manusia yang punya keinginan untuk kekal sejahtera. Tipulah kalau sesiapa tidak mahu bahagia. 
Sorotan kisah manusia setiap hari yang mendatang dan menjadi bahan bacaan kadangkala membuatkan diri ini tertanya-tanya apakah suatu hari nanti bakal terjawab segala rahsia tulisan takdir selepas nyawa ditiupkan ke alam manusia. 


Semoga rahsia yang masih kekal terpelihara itu akan membawa ke suatu tahap yang bisa buat hati melimpah ruah dengan nilai yang mulia.




Aku percaya, apabila kita mahu menulis ceritera hidup kita sendiri, pastikan kita adalah pengarang terbaik yang memegang pena penuh jiwa. Kisah kita, biarlah kita yang mencoretnya


Satu demi satu layangan kartu penuh tulisan berbunga mengunjungi aku. Anehnya ia sudah bermula sejak di akhir pengajian semester 1 dan berterusan sehingga ke hari ini. 


Bahkan, bilangan yang bertambah sejajar dengan peningkatan usia serta kematangan manusia lain disekeliling aku. Kartu jemoutan yang biasanya penuh makna dan ayat yang memikat hati untuk mengalukan kedatangan manusia beku ini ke majlis walimatul urus meraikan mempelai yang menyulam janji.

Tidak.


Belum lagi hati manusia ini berasa sedih menerima undangan satu persatu. Selalunya sedih menjelma bila menyedari tidak dapat memenuhi undangan teman-teman yang masih mengingati walaupun perkenalan singkat dan tidaklah begitu mesra. Ah, ingatan itu masih yang terbaik bukan? 


Dan ternyata, ingatan itulah yang membawa kepada kerja keras untuk aku mengingat kembali kehadiran seorang kawan yang ternyata pernah terselit di dalam perjalanan hidup aku suatu ketika dahulu. Persinggahan yang bersifat sementara, syukur, aku masih mengingati walaupun terpaksa diceritakan beberapa kali.




Coklat.


Hidup ini macam sekotak coklat.
Coklat itu lebih murah daripada terapi dan kita tidak perlu mengadakan temujanji.


Dan aku, bukan mahu bicara tentang coklat.
Tetapi kaitannya dengan sebuah cerita, seorang manusia.


Aneh bila ada manusia yang sangat psikopat dengan melihat kesedihan orang lain adalah sumber kegembiraan mereka dalam hidup. Apakah kehidupan itu terlalu murah?


Pengalaman akan memberikan kita sesuatu yang tidak pernah kita mimpi akan berlaku. Mungkin kesakitan lampau akan membuatkan kita berjaga dan menjadikan kita tidak mahu alpa walaupun hakikatnya kita masih terleka. 
Dan dalam kelekaan, kealpaan dan kelalaian kita itu, tidak mustahil akan ada hati yang terguris sakit dengan betapa kejamnya kita bertindak sebagai manusia.



Nah!

Aku sudah nyatakan bahawa aku sendiri tidak sempurna. Kalau mahu menegur sekalipun, kalian pastinya dengan sewenangnya akan mencemuh dan mengutuk kan .

Ah, aku tidak akan tahu bukan?





Tapi, konsep karma itu selalu terjadi.

Ya, kau boleh kata aku kejam, keji dan sebagainya. Tetapi mungkin disebabkan aku sudah terlampau banyak berjumpa dengan manusia dalam hidup aku serta akan berjumpa pelbagai jenis manusia setiap hari, aku memang tidak menerima benda begitu dalam hidup aku.

Bila orang kata hidup ini ibarat pusingan roda, atau tayar atau planet sekalipun, terimalah hakikat bahawa secara saintifiknya, benda yang berada di atas akan turun ke bawah juga bila tiba dan saatnya. 




Hukum alam serta nasihat agama juga telah terselit peringatan ini semua. Dan aku, hanya cuma dapat berkias untuk menyampaikannya.





Kawan, tidak ada yang salah dengan cinta.
Kamu berhak memilih sesiapa sahaja.

Tapi, dalam perjalanan mengejar erti bahagia, jangan jadi manusia celaka dan berbahaya.


Berapa banyak hati manusia yang kamu injak dengan megah?
Kesal aku kawan.

Kesal.



Satu dalam sejuta.
Gunakan sebagai kata pemikat hati sang pencinta.
Pertama, kedua, ketiga dan entah keberapa.
Masih modal yang sama.
Kaku.
Beku.
Sayu.
Pilu.

Kamu boleh ketawa gagah dan megah.
Tapi jangan lupa satu perkara.
Hidup ini ibarat roda.
Karma

: : hmmm~



Di penghujung malam yang bening ini 
bersimpuh munajat di kaki mihrab 


Bertandang sejuk resah menyegarkan
mengelus segenap tikungan hati
        


        kadangkala datang melemaskan
        menenggelam dendam kasih
        dalam kesenyapan laut sunyata 


                Di penghujung malam ini
           muhibah disebalik sejadah pasrah








menali tasbih kasih 
melerai rindu yang parah


Perasaan baru singgah di sini
melihat diri dalam jasmani
        


        menatap jasmani dalam rohani
        merenung rohani dalam Rabbani
kerana cinta yang suci bajanya uji




Menghirup kebesaran-Mu
kita bersua rasa dibalik jendela rahsia
        




Engkau bagaikan dekat tidak berantara
        jauh tidak bersentuh
menemukan aku dalam aku
menemui diri dalam diri sejati
        






        hanyalah Engkau yang abadi.



Tuesday, 10 May 2011

: : hari2 ku~





Terkadang aku lemah
airmata jadi temanku
tanpa siapa untuk kuberbicara

kerana




tiada siapa yang akan faham
apakah makna bicaraku ini

Hanya Engkau ya Tuhan
yang setia mendengarkan bicaraku

tentang rindu
tentang kenangan
tentang segala-galanya
hanya Engkau yang menemani aku



maafkan aku ya Tuhan
jika aku terlalu

berikanlah aku kekuatan


untuk meniti hari-hari
dalam mencari redhaMU




Sunday, 8 May 2011

: : gerimis mengundang~





Andai masa bisa kuputarkan kembali
tidaklah aku sesesal ini
tidaklah aku teruji begini

tetapi




itu hanya andaianku sahaja
sedangkan
aku bukanlah pencipta takdir

Lalu semua itu
harus kuterima dengan redha

ku anyam dengan sabar
kujalin dengan doa







agar masih ada masa untuk aku
mencari cintaMu

Saturday, 7 May 2011

: : maafkan saya~




: : em , maafkn sy . sy x de niat nk sorokkan diri . cume sy bz skit kali ni .






jangan awk mrjuk eah . 

saya sllu egt kt awk . 



awk jgn salah faham yea .

:(