Tuesday, 8 January 2013

: : trip 1st 2013

: : kerana bosan ahad hari tu , tetiba terdetik nak p lepak kat mana2 .

nak dijadikan cerita , awai pagi tu duk p sarapan kat kedai sebelah masjid tu .

masa lepak tu duk kata dengan romate , "ada nk p mana2 ?"

rancangnya memang melalut .

nk p sana la , situ laa . tapi masalah nya elaun tak masuk lagi .

gila la nk p merata kalau elaun tak masuk lagi .

parah dibuatnya nanti . HAHA .


then , p basuh moto dulu . datang pulak sorang lagi join basuh moto .

perbincangan menjadi semakin  hangat dan melalut . HAHA .

kalau dapat elaun , memang tak kesah nk kemana pun .


last sekali , decide nk p berkelah dekat Ulu Kenas, Kuala Kangsar .

tapi sebelum tu romate kata nk p memancing kat kolam umah tok dia .

kami on saja . lama dah aku tak pancing ikan ni .

rasa seronok jugak bila dengaq nk pancing ikan . .



p dengan moto ja :)


ngah ikat mata kail .


orang duk sibuk ikat , dia dapat ikan pertama . 


masa aku pulak beraksi . hee .


ikan paling comel . seriously :D


dapat jugak akhirnya .


hasil tangkapan kami .


memang banyak kami dapat ikan ni . 

pancing rasa nya sejam lebih sikit ja . tak lama mana pun .

tapi puas laa dengan hasil banyak ni .

penuh raga aku aku nak bawak dari K.Kangsar ke Ipoh . HAHA .


lepas penat memancing , siap2 p ke Ulu Kenas .

bermandi manda kat sana . hilangkan penat semua laa . 

agak jauh jugak laa dari kampung romate aku ni . 


lama dah aku tak p sini .

dulu aku duk kat Kuala Kangsar , selalu la jugak p .

sejak pindah , rasa nya berapa kali ja aku p .

tak ada kesempatan nak p sini lagi . ni ja la baru sempat nk p sini .



kami disini !


terbaik der ~


bergambaq dekat jambatan . keh keh keh .


cintai lah ? ? ? ? ?


berlumba2 . #tipu 


siang ikan kat sini ja . HAHA .


terjun ihsan ! !


peace yall . hehe .


muka budak2 main ayaq . HAHA .


pemandangan sungai Ulu Kenas . cantik kan .

memang best sangat ahad kali ni . tak sangka rancang last minit ni betul2 jadi .

memang enjoy . dengan pancing ikan nya laa .

walaupun aku tak suka makan ikan , tapi makan jugak la .

nk merasa ikan yg dipancing sendiri . hehe .


P/S : nikmati keindahan alam semulajadi :)

4 comments:

Cik Yaya said...

bnyknyer dpt ikan..wah sedap lau dpt mkn ikan fresh2 tu..heeee

Rapunzeel Cikilolo said...

bestnye dapat banyak ikan...

eBy LibBiey said...

da lame tak g ulu kenas... rindu sangat...banyak kenagan kat sane ...:)

sabella mohamad said...

perghh banyak gila dapat ikan ! :O