Saturday, 19 July 2014

: : Pray For MH17

: : sekali lagi Malaysia dikejutkan dengan berita yg sedih .
gempaq dunia pabila kapal terbang MH17 ditembak dan terhempas .
Allahurabbi , sedihnya tak terkata .
295 orang yg ada dalam kapal semuanya pergi meninggalkan kita .

aku sempat tengok video yang dirakam .
flight meletop dan serpihan terbang merata-rata tempat .
mayat pun bergelimpangan , ada yg tak dapat cam .
bayangkan lah macam mana teruk nya tu .
kes MH370 masih segaq lagi dalam ingatan kita ni .
skg MH17 pula menambah duka seluruh dunia .

takziah dan al-Fatihah bagi yang Muslim .

lagi sedih bila mana salah seorang yg berada dalam kapal MH17 tu abang kawan aku sendiri .
tak sangka bila ia berlaku dekat orang yg rapat dengan kita .
kena pulak , kawan tu sekali praktikum dengan aku ni .
baru ja gelak tawa sekali di sekolah , tetiba datang dugaan yg besaq .
bergegas dan tidak mai sekolah dia hari ni .
tak dapat bayangkan perasaan dia macam mana .
Fia , banyak kan bersabaq dan moga tabah menghadapi dugaan ini . 
aku simpati dengan apa yg berlaku . 
sama-sama sedekahkan al-Fatihah buat abang kawan aku ni .


NotaKakiMaki : sedih , al-Fatihah :'(

3 comments:

syazrah tarmin said...

Al-fatihah utk krew n penumpang pesawat MH17 ..

Cik Nadyya said...

Alfatihah =)

sedih dan tak sangop tengok gamba kt tempat kejadian tuu.. hancur habes..semoga diberi ketabahan buat keluarga mereka(arwah) :')

Anasyg said...

sama2 kita doakan, juga utk saudara2 seIslam kita di Palestine. `Al-Fatihah