Tuesday, 17 January 2012

: : kecoh pasal pilihanraya kampus~

: : pening dah aku dengan politik kampus ni .

macam-macam cerita belakang yang tak enak kedengaran .

kadang-kadang tu , benda tu tak laa besaq mana pun . dan tak perlu pun nak kecoh-kecoh .

TAPI biasa laa . bab-bab politik ni memang akan jadi tak tentu hala punya .

kecoh yang tu laa , yang ni laaa . tak suka yg tu laa , tak suka yang ni laa .


ni baru PENAMAAN CALON . belum pembentangan manifesto lagi . .

parah-parah~



SPR ? setakat ni bagus laa . menjalankan tugas dengan baik dan telus . .

harap begitu laa sampai kiraan undi nanti . biaq semua BERSIH jaa .

tak ada blackout dewan , tak ada undi pos .  . dan tak ada yang rabun bila kira undi tu nanti . :P

dan aku harap , " pakai pen dakwat kekal sampai kiamat laa pilihan raya ni . . "



emm , pilihan raya kali ni banyak jugak yang menang tanpa bertanding . YDP pun tak da sapa nak rebut kerusi . menang percuma jaa .

yang kecoh laa ni , kerusi naib YDP .

sampai 3 orang nak rebut . .

pelik . . dan masalah yang timbul untuk kerusi  ni berkemungkinan "pecah undi" . .

kita sokong hak kita , kesudahannya nanti "orang" laen yg menang .

huh , no komen~ lantak laa kt hmpa nak wat apa pun .

aku tetap dengan "pendirian" aku . sokong pemimpin yang kita tahu kepimpinan nyaa mngikut ajaran Islam .



dan kepada rakan kelas ku yang bertanding , selamat bertanding !

untuk kerusi nai YDP dgn naib exco kerohanian .



semoga berjaya~





kepada calon-calon lain yang bertanding , harap anda bentang manifesto yang meyakinkan para pengundi untuk mengundi anda .

dan bila dah menang nanti , jangan duk goyang kaki jaa . wat laa kerja . tunai kan janji anda dalam manifesto tu .

kalau tak mau wat kerja , tak yah masuk pilihan raya ni . bazir pen aku nak mengundi nanti .

dan bazir masa aku ja nk p dewan nanti . tarik diri awal-


ada jugak orang tanya aku , awat tak masuk bertanding jugak .

    > bukan aku tak mau masuk . . tapi kalau aku masuk nanti , dah kompom menang .

lagi-lagi kalau aku rebut kerusi YDP . .

tapi aku ni baek hati . bagi laa peluang kat orang laen . dah kompom menang ni laen kali pun leh bertanding .

kan ?

 :P



*P/S : undi tu rahsia tau !

5 comments:

mira maisara said...

alah biasa lah tu..sekejap je ..nanti senyap balik.. :D

: : sang drama king : : said...

: : hehe . bila dh ada jawatan , senyap laa kan . :D

apix said...

he3 .. politik .. macam2 ..

semutmerah said...

semangat yep kali ni, bagus. xde pape pun benda2 ni. :) last last

kuliah
asignment
final exam
cuti

weee :) goodluck semua yang bertanding :) syabas. :)

: : sang drama king : : said...

apix > biasa laa tu . :D

semut merah > hee . awk pndai . biasa laa tu . x nk brtanding ke ?