Tuesday 1 April 2014

: : praktikum ohh praktikum

dah dua hari dah praktikum di SJKC Kuala Kuang .
ohhh , betapa sibuk nya dunia aku ni .
baru taw seksanya bila kena plak masih ada assignment yg tak sentuh lagi .
dah la tiap2 hari ada kelas .
bila ada kelas , maknya nya kena la aku buat RPH .
utk maklumat sahabat yg membaca blog aku ni , RPH tu singkatan bg Rancangan Pengajaran Harian .
kalau dah jadi cikgu nnti , simple ja RPH depa .
yg kami tak jadi cikgu cikgi ni , berjela2 dan rumit RPH dia .
jenuh duk perah idea utk buat RPH ni .

setakat ni aku praktikum di skolah ni , okay laa .
bab lain , x mau laa aku sentuh .
cuma aku boleh katakan , setakat ni tak dak masalah .
hari akan datang, tataw laa apa akan jadi .
sebab tu aku tak brani nak kata apa2 tuu .
yg penting , kita enjoy !

jadual kelas . mujuq 8 masa ja + 1 tasmik . hehe .

sesaja ja ni . haha .

esok siap sedia nk mengajaq tahun 3 .
murid aku tak ramai mana pun satu kelas .
tahun 2 tu ada laa 2 orang ja murid .
tahun 3 pun sama la jugak , 2 orang ja murid aku .
maklum laa , kan mengajaq kat sekolah cina .
mna la ramai mana pun murid-murid nya .

tapi macam biasa laa , mesti ada problem punya dgn murid2 ni .
bab komunikasi laa satu2 nya masalah .
macam biasa laa , depa ni susa nk faham bahasa melayu .
nak baca rumi pun susah , apatah lagi nak baca jawi .
antara dugaan yg aku  kena harungi sepanjang praktikum tuu .
sabaq jaa laa . ada hikmah sebalik nya .
cuma aku akan buat yang terbaik utk depa laa .


NotaKakiMaki : sibuk lagi . alahaaiiii . .

4 comments:

Anizz Annisa said...

chaiyok2 cikgu.. :)

Affy Afiqah said...

selamat berpraktikal :)

ika nak jemput join GA ika, harap sudi join :) heee
http://haneulafiqah.blogspot.com/2014/04/grand-opening-giveaway-by-haneulafiqah.html

Jiarizaira said...

cikgu mengajar matapelajaran ape cikgu...heheh

Fairuz Aqilah said...

ustaz selfie! hehe. all the best for your praktikum ka pabenda. :D