Friday, 30 May 2014

: : Sultan Perak ke 35 , Sultan Nazrin Muizzudin Shah

: : seharian aku di depan tv hari ni dari awai pagi lagi .
duk tengok siaran langsung akan pengkebumian dan pertabalan sultan baru Perak .
aku memang berminat sangat nak taw tatacara istana .
tengok protokol istana yang sungguh unik dan istimewa .
bagi aku , ini satu ilmu baru yang amat berharga .

aku seronok bila dengaq ibu cerita kat aku .
pasai yang dia pernah mai majlis pengkebumian Sultan Idris .
masa tu dia baru ja form 2 . tinggai plak dekat Bukit Chandan .
memang dekat sangat2 laa nak p istana .
dan ini buat aku teringin sangat nak p tengok majlis ni .
tapi apakan daya , tiada kesempatan nak p sana .
hanya tengok dari tv ja . mujuq ada siaran langsung .




Raja Muda Perak , Raja Dr. Nazrin Shah kini secara rasmi ditabal sebagai Sultan Perak ke 35 .

Daulat Tuanku .

moga pemerintahan Sultan diberkati oleh Allah .
bawalah negeri Perak ke arah negeri yang makmur dan berjaya .
Al-Fatihah buat Almarhum Sultan Azlan Shah .
moga Almarhum Sultan ditempatkan dalam golongan orang beriman .
Amiiinnnn .


NotaKakiMaki : er , dulu aku sekolah di SM Raja Dr. Nazrin Shah . 
sekolah tu tukaq nama ka nanti ? hee .

2 comments:

cik lisa said...

Daulat Tuanku ^___^

Budak_Nerd said...

Istiadat Istana memang kompleks ,, tak sanggup nak tercongok depan tv nak tunggu pemakaman ,,
apa apa pun,, Daulat Tuanku kepada Sultan Perak yang baru ,,,