Wednesday, 14 August 2013

: : again > Nilai

: : fuhhh . terasa kepenatan lagi badan ni .
ke Nilai dgn moto lagi . hantaq adik masuk ostel laa .
pasai pa la depa cuti sat sangat naa .
kesian kat depa . tak dan nak beraya sakan .
aku jugak yg sakan beraya . cuti mcm budak sekolah .
cewahh . hmpa jgn jeles plak naa . haha .

kali ni p Nilai naek moto adik plak . laju la sikit .
dulu dah bawak moto ayah hantaq letak sana .
entah psai pa dia kata nak bawak moto dia plak .
so , kena bawak moto dia p tukaq la kat Nilai tuu .
Nilai der . Manjung - Nilai boleh tahan jauh nya .

kalau p saja , tak letih sangat rasa nya .
macam dulu , p hantaq moto ja . balik dengan kereta ayah .
kali ni , p hantaq tukaq moto .
maka nya , perlu ceq bawak balik moto ayah tuu .

dgn adik aku . dah nak sampai Nilai .
ayah follow blkg . hee .

kalau dah sampai Nilai , kalau tak bershoping memang tak sah .
adik aku sakan cari tudung la , ibu plak cari karpet laa .
tataw la kalau aku dah kawen nanti cmna . syok jugak dpt bini kaki shoping kan . HAHA .

sesi tukaq kunci kata adik aku .
ayah duk gelak ja . hee .

masa nak pulang . 

berhenti sat . pasang lagu , minum livita , chewing-gum .
semua untuk hilangkan bosan dan mengantuk .
jauh der Nilai nak ke Manjung . sakit pinggang habis dibuat nya .

syukur , selamat sampai di rumah walaupun dah lewat malam .

bg aku , puas la rider jauh2 ni . seronok sbb pengalaman .
pengalaman buat diri aku matang .
pengalaman ajaq kita secara tidak sedaq .
dan satu lagi aku seronok maybe sebab jiwa aku memang macam ni kot .
dah la tak cukup tidoq nya . fuhhh . mncabaq sungguh .


NotaKakiMaki : hati-hati di jalan raya . ingat org yg tersayang ;)

10 comments:

sis efa said...

sporting kot family dye..hee

puteri airyn said...

Apsal kak Erin tengok muka Faiz ni macam bell Ngasri eh?? :-)

Faiz Hafizy said...

sis efa : hehe . biasa dah kami mcm ni :D

puteri airyn : bell ngasri pulak ? haha . macam2 dah artis yg kawan sy kai dengan sy . tp yg ni terbaru sy dgq :D

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

salam kenal & selamat hari raya.. jauhnya perjalanan..

Jia Rizaira said...

Uish memang letih tu...syukur alhamdulillah selamat sampai. Haritu pun aku bawak motor dari Arau,Perlis ke Port Dickson, N9. Sgt letih dan bahaya. Balik malam rider sengsorang.

syamimihaziqah said...

Sila tidur puas-puas rehat puas-puas ye encik dramaking :)

s h a said...

Erkk...seremban - KL pon sha da rase sakit pinggang kalo nek moto.Ni kn pulak manjung - nilai.Sungguh tabah en faiz kte ni.Bagus2. :)

Chuu Muqhlis said...

abg mithali nih :P
btw salu laki x suka bini yg kaki shopping. untung bakal awok nti haha

Nao Mei said...

hihi...ciannya...berapa lama atas motor tu,,,hihi...

selamat hari raya dik

ANNA MARIANA said...

Anna baru bercadang2 nak redah naik motor dari penang p kl.. berapa kos ek? motor 115 lagenda..