Monday, 19 August 2013

: : hari-hari di negeri orang

: : seronok merantau kat negeri orang . banyak pengalaman .
p negeri org ni pun sebab aku kena buat SBE atau PBS .
er , macam kena p skolah tgk2 cara cikgu mengajaq laa tuu .
PBS : pengalaman berasaskan sekolah . SBE tu omputih punya singkatan .
hmpa cari la sendiri kalau nak taw . hee .

kali ni aku ada kat Terengganu . ohhh , ganu kiteeee .
wat SBE kat umah Deli . dulu dia pernah mai wat kat umah aku .
so , kali ni saja la aku nak wat kat umah dia . 
alang2 , bleh la aku jenjalan kat kawasan  sini .
boleh la jugak usha gewe2 ganu ni . haha . *gurau ja .

awai pagi lagi aku dah bertolak dari manjung ke kuala kangsar .
letak moto kat umah rumate dulu .
senang nnti kalau aku nak ke Ipoh lepas balik dari Ganu .
lepas tu baru laa aku naek bas ke kota bharu .
aku ingatkan nak teruih ke kuala besut ja .
tapi dah deli kata dia boleh mai amek aku kat kota Bharu lagi baguihh .
murah sikit tambang bas nya .

perjalanan dalam bas masa nak p kota bharu

bas yg aku naik . okay  laa. layan jugak bas ni .

sampai ja kota bharu dalam pukul 5.30 ptg .
laju jugak la bas tu bawak .
takut aku dibuatnya . semua kreta dia nk potong .

esok nya deli bawak aku p mandi kolam ayaq panas .
fuhhh , layan der . kita tgh lenguh2 naik bas ni pekena ayaq panas mmg best .
sapa org ganu taw la kat mana tempat ni .
aku pun baru ja taw tempat ni .
selama ni tak penah dengaq pun nama tempat ni.

rendam kaki dulu . 

ni dah terjun ayaq panas . boleh tahan panas nya .

yg ni bahagian bawah dia .
suam2 macam tu ja ayaq dia .

haaa , welcome2 . jemput mai sini naa .

tataw nak jalan2 mana lagi kat sini . harapkan deli bawak ja laa .
maklum laa , tempat dia kan .  kita mna taw apa2 kat sini .
kalau dia nk bawak p mana2 , kita ikut ja . i follow~
aku kat sini nak cakap pun segan . pelik ja depa dengaq kita cakap loghat laen .
sat g kalau aku ckp loghat ganu , lagi pelik bunyi nyaa . haha .


NotaKakiMaki : gunakan kemudahan wifi di sekolah utk berblogging . NICE .


6 comments:

BeesKuwt Marie said...

*guna kemudahan wifi sekolah utk berblogging~better than for FBooking (hakikatnya fb kne block)

sekolah ape?ambe org ganu..haha tp berSBE di Penang T_T

MaWaR RinDu said...

nice experience ^__^
moga maju jaya :)

JungRara said...

macam seronok ja berendam kat air panas tu..

Aminin said...

Oh..nie area besut nie. Ceronok juga merantau kat negeri org.. dekat je umah Aq..meh lepak2 sini pula haha (ajak2 ayam je)

Ayu Zan said...

wah..xpenat sampai ganu lg la..

salam kenal. :)

Cik Itah@Rama Rama Pendek said...

panas x? nasib baik tak masak xoxo :D