Monday, 10 June 2013

: : jalan-jalan lagi .

: : cuti yang agak banyak habis kan duit . fuhh .

baru2 ni senior kawin . so , aku pun p laa kenduri nya .

tak la jauh mana . dekat Yan, Kedah ja .

tapi masalahnya , aku tak balik sg.petani . ada ja kat Manjung ni .

jadi jauh laa nak p .


tapi , mengenangkan kawan punya pasai , p jugak la kenduri kawin dia .

memula set , ramai nak p .

kesudahannya , aku p dengan taqin dan akmal ja .

3 orang ja kami dari sini . jenuh laa bab minyak kalau 3 org ni .

tapi itu bukan penghalang aku nak p . ceewaahhhhh ~



awainya kawin . nak kawin jugak laa ! hihi .


habih p kenduri , dah blur . tataw nk p mana .

mula la pakat kluaq idea masing2 . langkawi laa , lenggong laa .

last2 rancang p Perlis .

jenjalan padang besaq . haaaaaa , cantek punya idea .

lama jugak aku tak p padang besaq .



i'm here ! 


sampai2 ja , elok hujan baru nak turun . 

tapi selamat la tak lama . saja  ja hujan nk turun kot .

dalam 15 minit ja hujan turun . tak lama kan .


masa nak p padang besaq , ada terperasan tempat burung unta .

dah set dah , masa nak balik nanti nak singgah .

haaa , singgah jugak sini :D



bagi burung unta makan .


bagi kuda makan pulak . baik nyaa aku :D


habis jenjalan sini , mula cari tempat nak tidoq malam ni .

selamat laa ada umah kak akmal .

so , aku bermalam dekat umah kak akmal la .

area UITM Arau dan Matrikulasi Perlis .

dekat2 situ laa rumah kak akmal . 




malam tu jenjalan Kuala Perlis plak .

makan ikan bakaq laa kat sini .

alahaiiii , aku mana makan ikan . apa2 ikan pun aku susah nak makan 

tapi duk mengenang dah sampai sini , makan la jugak .

so , aku pun set la 3 orang ni nak pekena ikan bakaq .

boleh tahan laa harganya . semua sekali kami makan kena RM60 .

itu sekali dengan sotong tepung . kalau ikan ja , dalam RM 45 siap masak .



akmal pilih ikan . aku mana taw . makan pun tataw . HAHA .


pagi tu lepas subuh kami kemas dulu rumah akak akmal .

tebang rumput tepi halaman rumah tuu .

punya la tinggi dia naik . takut2 ada binatang lain la duk dalam semak tu .

tu laa cangkul jugak tu .

dari pukul 7 sampai laa kul 9 .

letih jugak laa . sampai tangan nak melecet . hee .



semak ni tinggi dia hampir sama dengan pagaq sebelah . tapi kami dah balas habis . fuhh .


then baru bersiap nak pulang .

tapi sebelum balik , aku cakap nak singgah Aloq Staq dulu .

jenjalan sana plak . hehe .



kami disini plak . tarikan disini kena la p kan :D



dalam lif nak p atas . 


panaih terik waktu ni . nk bukak mata pun payah -.-"


menara aloq staq kami dah tawan . cewahhh .

tak ada apa pun sini . saja syok bergambaq ja . hee .

lepas tu , kami gerak ke Sentosa . 

kalau kat Ipoh , bangunan ni macam GM laa .

duk juai hp jaa . sana sini orang juai hp .


harga ?

ohhh , aku rasa Ipoh lagi murah .

sebab aku pun baru sangat p GM .  tanya2 hp kat sana .

bila sampai sini , duk tanya harga sini rasa mahai sikit la .

better beli kat Ipoh laa . 

hmmm , tggu elaun laa . nak angkat hp baru plak . hihi .


then kami terus balik .

sebab nak kejaq masa p Ipoh plak .

tapi berhenti Taiping dulu . tukaq kenderaan .

naik moto plak nak ke Ipoh .

nak p melawat Deli yag masuk hospital sbb accident .


akmal bawak slow ja . 150 dan bleh main hp . fuhh .


sampai penang , jalan jem . haihh .


kesian deli . teruk jugak tuu .


moga cepat sembuh laa deli .

kalau nak cerita pasai deli , kena wat entry lain laa .

panjang sangat plak . hihi .


P/S : hati-hati . ingatlah orang yang tersayang ;)

3 comments:

hana hadi said...

duduk kat sp ka? hana pun duduk sp. hehe

Lyeen De Syifa said...

amboi..byknya tmopr duk g lawat...bestnya

Miss Violet said...

Ipoh memang terbaik. haha Hp kat Yik Fong pun ok gak selain GM :)