Tuesday, 25 June 2013

: : jerebu

: : makin teruk jerebu laa ni . kan ?
pemandangan sekitaq memang kabuq habihh .
malam tadi pun aku dah tak berapa nak nampak jalan .
agak bahaya laa untuk orang lain pun .
nak hidup udara pagi2 pun takut dibuatnya .

punca nya ?
orang bakaq sate kot . HAHA .
dari apa yg aku baca , ada yg mengata kan sebab monsun barat daya .
ada jugak yg kata "ladang syarikat dari Malaysia terbakaq di Indonesia"
haaaa , apa kes ni bro . gua no komengggg . hehe .


ni gambaq pagi tadi .

biasanya kalau aku tengok pagi2 dekat sini , nampak bukit tuu .
pagi tadi dah ditutup dek jerebu .
itu bukan kabus taw . jangan salah sangka plak . HEHE .

banyak sekolah dah tutup pun .
sebab bacaan IPU dekat tempat depa dah lebih paras .
haihhh. seronok la bebudak dengan cekgu-cekgi .
lepak umah ja . bleh tidoq cuti2 free ni . jeles aku ~

ni ada link pasai bacaan jerebu kat beberapa tempat .
boleh katakan terbaru jugak la sebab semalam punya bacaan .

apa-apa pun , aku nak habaq kt hmpa semua jaga la kesihatan baik2 .
sebab aku dah mula rasa sakit tekak pun .
yg mana kat kawasan teruk tu , beli la mask muka .
walaupun harga mask muka dah naik sebab depa amek kesempatan ,
tapi beli la demi kesihatan . cewahhh ~

P/S : walaupun pemandangan kabuq berjerebu , tetapi kau tetap jelas di mataku . fulaweehhhh ayat ! 

4 comments:

fiza saiza said...

Lagi kesian kat haiwan2 yang dalam hutan....

Rapunzeel Cikilolo said...

naik ke harga mask?

memang tak patut kan?

nuha ahmad said...

tu laa kuar kuar rumah je sakit kepala =='

Asyiqah Mohd Amin said...

Ayat LAST sekali sangat AWESOME ! :)