Saturday, 28 December 2013

: : penangan cuti semester

: : cuti semester yang sungguh rilek sekali .
makan-tidoq-bangun-online-blogging-lepak2-bowling .
ohhh , indah sungguh cuti macam ni .
tapi sayaaaannnggggg , dah nak habis pun cuti . haihhh .
sat ja masa berlalu kan . sedaq2 dah nak masuk tahun lain .

hasil daripada cuti ni , syukur alhamdulillah berat badan aku naik .
haaa , ni la penangan cuti semester kali ni . 
hmpa ingat senang ka nk bagi berat badan naik . 
punya la struggle aku makan tidoq bangun balik sambung makan .
dan hasilnya , berjaya jugak aku naik kan berat aku ni .

fulamakkk , bangga ja sebut berat naik . haha .
ada orang , tgk alat timbang berat pun tak mau .
majoriti nya , aku rasa ramai yg mau berat dia turun . kan ?
aku ja la yang pelik sikit dari orang lain aku rasa .
maklum laa , aku ni ringan sangat orang nya .
kalau hmpa tiup , boleh melayang aku . ehh , gurau ja yg ni . haha .

ni berat TAHUN LEPAS . sekarang ni dah lain . emm , rahsiaaaa :D

aku rasa bila masuk balik ostel , boleh turun balik berat aku ni .
maklum laa , kt umah senantiasa ada makanan . tu yg nikmat sangat tuu .
tak risau perut lapaq . terjaga makan minum aku kat umah ni .
kt ostel , makan minum semua berterabuq . 
rasa dan makan , aku makan laa . kalau malaih kluaq , tak makan la aku .
iya la kan , sapa la nk jaga makan minum ceq kt ostel tuu . 
x dak orang yang sudi nk jaga . sedih nyaa .
eh ehh , ni masuk part mana dah ni . macam tersasar ja . haha .


NotaKakiMaki : jaga kesihatan , itu yang penting .

24 comments:

Nur Inani said...

haha..joggng hari2 lepas ni.. :)

Saraa Ali :) said...

Berat yang tahun lepas tu sama dengan berat saya. Saya pun susah nak naik berat badan. T.T

Nurul Faiz said...

cikgu faiz nak naikkan berat badan. huhuhu.

p/s: nasib baik cuti panjang lagi. hihihi.

mahirah mohd said...

sy lgi terer makan bnyk pn skilo je naik..haha plng tnggi pn 39 je

ezyra daniel said...

sama la kita dah bukak sem baru nie..,mesti berat turun..

azifah yazid said...

ringan sangat tu hehehe

Iris Jasmine said...

hihi syukur la berat naik. nanti kalau ringan senang kena tiup angin. boleh dah smbil terbang2 atas awan haahaa :D

Puan Ezy said...

nk berat tron sbb dh gemok..
T____T

Teena Tna said...

Sama lahhh. Sume orang nak turunkan berat badan, tapi saya tak. Even makan banyak2 pun, macam tuuu jugak. Haha, at least dapat merasa nikmat makan. No need to worry bout gemuk2.

Farah Arina said...

haha kalau waktu cuti memang badan akan naik sebab hari-hari makan xD

Detective Fiqa said...

mcm naik tak banyak jee. hahaha =.=

Gee Lion said...

saya pon nak berat badan naik jugak! sbb everytime angin tiup, rasa mcm nak melayang je badan ni.. huhu!

Liza Licha said...

haha.. like seriously 47 kg?
high five.. berat kita sama. hihi

Eimma Esmail said...

hhahah..kita jugak yg x naik2 :)

Arham Md Ali said...

Gi gym dow, best kot. ^_^

Affy Afiqah said...

berat ika 42 43, 42 43...itu je tak sudah2 T_T

Akeyla Azmi said...

omg kurus gilaa wooooooooooooooooooooo

Nurulee said...

hahaha. biasa lah tu. kalau cuti mmg makan je lah kerja -,-

Ashiya Mizuki said...

sukanya dia bila berat naik... teruskan usaha menaikkan berat badan selepas ni yer.. ;p

ANAK ITIK said...

Aku Makan byk tak gemuk juga pom!! =/ masa kat U bila lalu kat tiang2, kawan2 kata "eh mana anak itik?" (buat2 tak nmpak).. bila dah lepas tiang diorang ckp "Anak Itik, td kau pergi mana??"

✿ Mimi Rheem ✿ said...

hihi..sema la..saya pun nak naikkn berat badan tapi hempeh..bukannya naik makin menurun ade la wlaupn kuat makn..so..bsob..

Izz Hazwani said...

misi nak naikkan berat badan tapi malas makan. cuba la workout :)

Hidayah Suhailee said...

waaaaa.. sang raja drama! kalau kat rumah makan best kn? kalau tempat lain.. tgk dulu.. lapar ka x..

FairuzAqilah said...

hahahahahaha... ringan jugak ka? sama lah. kite berat badan kurang. angin tiup pun rasa nak terbang sama. sadis! azam naikkan berat badan 2013 drag bawak mai 2014 pulak. =.="