Thursday, 2 January 2014

: : Al-Fatihah

: : 1 Januari 2014 , jam 10 pagi dapat panggilan dari roommate .
ehh , awat dia call pagi2 . pelik tu x dak laa sangat .
cuma aku ingatkan dia nk masuk bilik tp aku kunci pintu ka apa .
tak perlu la call . p ketuk pintu aku bukak la .
maklum laa , malam tadi ada nampak moto dia kat garaj .
orangnya x dak pun kat bilik . mana la nk taw tidoq bilik kawan yg lain .

rupa-rupanya jangkaan aku meleset . 
Ya Allah , terkejut nya aku bila dia kata yang ayah dia dah tak dak lagi .
ayah dia dah pergi mengadap Ilahi . ohh Tuhan , aku pun tak terkata apa .
Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un .
moga arwah ditempatkan di kalangan orang yang soleh .
bersabaq wahai roommate , tabah kan hati mgharungi dugaan ni .
setiap perkara yang berlaku , ada hikmahnya .

aku taw ni la antara dugaan terbesaq yg akan kita semua lalui .
"kehilangan orang tersayang" .
aku pun tak dapat bayangkan kalau orang yang aku sayang pergi meninggal kan aku buat selamanya .
sedih toksah habaq laa . sebab tu aku tak dapat bayangkan kalau prkara ni jadi kat aku .

haa , kat sini aku nak pesan kt hmpa semua . dengaq baik2 .
"hargailah dan sayangilah orang yang tersayang".
itu la perkara yang paling penting . jangan la abai kan mereka .
luangkan masa bersama mereka .
jangan bila depa dah tak dak , baru menyesai tak sudah .
tak dak guna nya lagi masa tu .

mari kita sedeqah kan Al-Fatihah buat arwah ayah roomate aku .


NotaKakiMaki : orang hanya hargai bila sudah tiada .

16 comments:

superVEE said...

Slm takziah.. Neighbour Vee pun baru je meninggal mlm ni. Sobs.. Susah nak bayangkan diri dlm situasi dorang. Hanya mampu beri kata semangat dan doakan mereka biar tabah. Huhuu.. Betul, we should spend lots of time with our loved ones now, because when they are gone; semuanya tinggal kenangan. Nak halang dorang pergi pun, apa hak kita? Plus, apa kuasa kita nak halang kepergiaan dorang kan? Smoga roomate Faiz tabah menghadapi semua ni..

And happy new year to u :) God bless.

Iris Jasmine said...

al-fatihah. hmm. semoga kwn faiz tabah.

sy pun tak dpt bygkan mcm mana kalau sy dlm situasi tu. mmg blm pernah lagi ada keadaan mcm ni. >.<

Aida Ismail said...

Sedihnyaa. :( Al-fatihah. Moga ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman~

siti aisyah said...

al-fatihah

Tasneem said...

tasneem baru hilang emak. emak pergi tinggal kan tasneem untuk selama lamanya. i miss her so much. semoga kawan faiz terus tabah tempuh dugaan ini. Al-Fatihah..

cik zureen said...

innalillah.. yang hidup pasti kembali ke tempat asalnya.. Moga arwah ditempatkan bersama orang-orang beriman..

Kin Naz said...

salam takziah daripada saya

atie zakaria said...

al-fatihah.. kirimkan salam takziah dr atie jugak..

Anne Nurain said...

takziah.. semoga roomate faiz tetap tabah..

Siara Elina said...

inna Lillahi wa inna ilaihi rajiun. salam takziah..

Kyla Pearlisha said...

Alfatihah,Smga arwah dtempatkan di kalangan org beriman :) ALfatihah

Affy Afiqah said...

takziah buat rakan faiz...semoga tabah dalam menghadapi kehilangan...
kalau ika, mungkin tak sedia lagi kehilangan...

Cik Itah@RRP said...

Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un ..salam takziah buat roomate awak ye..

Gee Lion said...

takziah utk rakan en.Faiz.. baru malam tadi jugak saya bermimpi, umi saya meninggal dunia. saya tak sempat nak balik mohon maaf or berbual2 pon dengan dia. it's been a long time.. ):

nasib baik mimpi.. itupon dah rasa perit dia camner..

Anis Zahidi said...

Al-fatihah

wanie ou said...

takziah untuk roomate