Saturday, 4 January 2014

: : Rendang Tak Berbuah

: : melayani perasaan . aku keseorangan diri . cewaahhhh . HAHA .
tak dak apa laa . saja ja . bosan sangat pun .
saja nk share sebuah lagu . sebab aku ni memang suka dgn muzik .
tapi tengok lagu jugak laa .
ada sesetengah lagu sekarang ni mengarut ja .
ada yg ciplak luaq negara punya , lirik entah kemana .
melodi berterabuq pun ada .

tapi rasa nya hmpa dah biasa dengaq lagu ni kot .
lagu Hattan - Rendang Tak Berbuah .
best kan lagu ni . feeling habis der kalau dengaq .
tapi kali ni aku share lagu yang sama . cuma dinyanyikan oleh orang lain .
sebuah team nasyid . sungguh layan depa bawak lagu ni .

UNIC - Rendang Tak Berbuah

LIRIK :
Sunyi tenggelam , terlantar dalam telanjang ,
Di pintu rindu , hidup dan mati , 
Di sisiku

Sakit yang datang , menguji kasih dan sayang
Antara merendang semalam
Mungkin tak akan berbuah

Hanya meneduhkan , Namun tidak mengenyangkan
Musafir lalu nan dahaga
Di jalan panas membara

Begitulah hakikatnya oohh , Di mahligai kesakitan
Yang mengundang sahabat , Saudara jauh dekat
Menghembus nafas pilu

Ibu mengertilah  aku sengsara
Lemas berendam  air mata
Rendang kasihmu dalam gelora
Jadi rebutan selamanya

Berikanlah pengertian waktu ku di hujung jalan
Berbicara bahasa Tuhan yang penuh penyesalan

Manapun aku berlabuh pastinya untuk disambut
Biarpun tak bersungguh , biarlah tak tertangguh
Di telapak kakimu

Ibu mengertilah aku sengsara
Lemas berendam air mata
Sakit kurasakan jadi peneman
Masa semalam yang silam~

Rendang kasihmu dalam gelora
Jadi rebutan selamanya woohoo


NotaKakiMaki : inilah hidup aku . sebab aku adalah aku .

11 comments:

✿ Mimi Rheem ✿ said...

hihih..best lagu..bley lyn la..wkwk

Kyla Pearlisha said...

Best lagu ni :)

Wahidah BME said...

Ohhh ! Lagu feveret kuuuu ;)

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

wah, eyqa memang suka lagu nie..
best! release tension jap

Aisyah azizon said...

serious best ^^ hehe

Nurul Qalysa said...

peminat unic disini...hehe

Akeyla Azmi said...

thanks share :D

Gee Lion said...

lagu2 rock kapak zaman dulu banyak yg berunsur keagamaan macam nih.. ada lagi kan lagu2 lain yg UNIC nyanyikan balik?

Normi Nieza said...

layan..:)

Elvy Nellysha said...

wah , best oo !!!

Hafiza AizZawa said...

Fadzli tu member Fiza masa Matrikulasi dulu... sore dia mmg best..