Friday, 26 July 2013

: : nasi arab Az-zahra , Meru , Ipoh !

: : alhamdulillah . diberi kesempatan berbuka di kedai nasi arab .
rasa puas sangat2 laa berbuka kat sana .
ingatkan tak sempat berbuka kat sana .
maklum laa , tadi kelas habis lewat sangat2 .
sepatutnya pukul 5.30pm dah habis kelaih tuu .
tapi lcturer tu macam tak ada perasaan ja .
dia lajak kelas sampai pukul 6.20pm .

waktu dalam kelas tuu , aku dah sumpah seranah bagai nya laa .
geram aihh dengan orang melayu macam ni . HAHA .
kita dah la lapaq , duk pikiaq nak berbuka mana lagi .
boleh plak dia lajak kelaih sesuka hati mak pak dia ja . haihh .
padahal dia dah tengok jam banyak kali dah .

tinggai kan perkara tu . kita kembali dengan nasi arab tadi .
jauh plak lari tajuk nyaa . hehe .

emm . mula nya cadang nak p bazar ja lepaih kelaih tuuu .
entah tetiba member ni ajak  p berbuka kat kedai nasi arab .
ingatkan dia main2 ja . tengok muka tak serius ja .
dah la lewat masa tuu . aku pun tak expect akan jadi p sana .
entah macam mana entah , aku pun join ja laa .
bukan ramai yg p , 3 orang ja pun . 

sampai kat kedai tuu , meja semuanya orang dah tempah .
maklum laa , kedai nya pun kecik ja . 
aku pun rasa macam patut berbuka dkt McD ja .
itu ja la yg paling cepat . 
malaih aku nak tunggu kat kedai yg dah penuh orang .
sebab jam waktu tuu dah pukul 7 lebih .
tapi tokeh tu kata dia boleh bagi meja . fuhhh , selamat .

menu ayam . fuhh .

sedap juga :D

memang aku rasa berbaloi la makan kt kedai ni .
walaupun agak lambat servis nya , tapi boleh la kalau hmpa nak datang .
tak la mahai sangat nasi arab kat kedai ni .
boleh datang lain kali kat sini . dapat elaun , mmg aku berbuka sini lagi :D
kalau nak p Nasi Arab HadraMaut , memang maut la aku nak bayaq nya .


NotaKakiMaki : rasa macam nak cakap arab ja :D

29 comments:

miLa saim said...

peh..sabar jelah kalau dapat lecturer camtu..memang xde perasaan lngsung..kalau non-muslim maybe kurg marah sikit, ni melayu..rase nye lcturer non-muslim lg memahami kte kut..

said...

sodap eh!

puteri airyn said...

Sedapnya nasi arab..makan dalam pinggan tin ka??

puteh Nazumie said...

like this post. haha

♥ iqwa-niera ♥ said...

mcm sedap jer. fisrt tyme dgr nasi arab. hihhi

Cik YuYu said...

sedap kot ! nak try gak la nanti ... biasa lah, nama pon lecturer, suka hati dia ja ... -_-"

nuha ahmad said...

hehe sampai nak cakap arab tu kelakar tau :)

Nurul Fatihah said...

wah...nmpk sedap....kt mna ni? rasa mcm nk try ja......

Nurulee said...

ee tak try lagi. ramai yang kata sedap =d

Tasneem said...

hamboi, jangan nak sumpah seranah sangat. sabaq sabaq. bulan puasa ni. hehe. nanti belanja tasneem na ^^

Cik Mun said...

sabar sabar..hehehe..lama xmakan nasi arab ni..

Hafiza AizZawa said...

area mn nie..

Aida Syifaa ♥ said...
This comment has been removed by the author.
Aida Syifaa ♥ said...

haha mmg pantang org duk pikiaq diri dia saja. btw nampak menyelerakan, dapat elaun nanti jgn lupa belanja! haha

IDAH RASHID said...

perhh! terliuk cek bulan2 pose ni! XD

Zulaiqa@Prof said...

uihhh...lapo bile teman tgok nasik arab tuuuee

Diary Ain Syima said...

berapa RM tuu ?? --> "memang maut laa aku nak bayaq" ;p

Faiz Hafizy said...

miLa saim : yup . kadang2 mmg lctrer non-muslim lebi faham . sedih sungguh .

ﻉ : mesti laa :)

puteri airyn : yup , pinggan tin macam tu laa . tataw nk habaq cmna .

puteh Nazumie : thanks :)

Faiz Hafizy said...

♥ iqwa-niera ♥ : try laa nanti yea . sedap :D

Cik YuYu : lctrer yg tak memahami . haihh .

nuha ahmad : haha . tgk nasi laa . bleh buat org cakap arab tuu :P

Nurul Fatihah : ni dekat mydin meru , ipoh . restoran az-zahra nasi arab :)

Faiz Hafizy said...

Nurulee : awk kena try taw :D

Tasneem : uihhh , tasneem la blnja sy . haha .

Cik Mun : nak makan nanti , jgn lupa ajak sy :D

Hafiza AizZawa : area ipoh , dekat mydin meru ni .

Faiz Hafizy said...

Aida Syifaa ♥ : bleh ja nk blnja awk . jom3 !

IDAH RASHID : haha . tgk waktu malam laa blog sy ni :D

Zulaiqa@Prof : dah berbuka , kenyang ni :)

Diary Ain Syima : ari tu ada tnya nak wat jamuan kelas . kedai tu mintak RM800 utk 23 orang . fuhhh .

LoVeNLiFe said...

Salam kenal.jenjalan di pagi hari...
Wah menarik n tertarik menu tu...
Makan reramai best tu..

BUNDA a.k.a KN said...

salam ramadhan...amboi sedapnya nasi arab...padanlah menyumpah sangat kat lecturer tu ...last ada jugak rezki kan...

Tinta Lana said...

Salam.

Kat mydin meru? bakpa la jauh ngat kesana,huhu.

Ak tak pernah makan nasi arab..cakap arab boleh la, eh. keh3. Harga satu set? Skali dgn air ka?

Rubiatul Adawiyah said...

untung la makan nasi arab.. xmerasa lagi akan nasi arab... sila belanja.. hihih.. :D (gurau je)

Qeela Aini said...

bestnyeeee Nasi Arab! teeheee :D

farah said...

best kann nasi arab?
terbaikkk!!(Y)

Sya Mimie said...

sedapnya nasi arab..hehe

Aida Ismail said...

Pehh sedapnya! Teringat nasi arab kat belakang Unisel tu. Sedap gila. Lagi2 kalau lauk kambing :D