Monday, 1 July 2013

: : Nilai sudah ditakluk

: : cuti yang lebih banyak duk atas moto dari duk tengok tv .
penat pun terasa lagi . 
sampaikan sakit tekak la dibuatnya .

jumaat kemarin aku balik rumah .
ingatkan nak balik dalam pukul 5 .
tetiba hujan plak . so , aku tggu la sampai hujan berhenti .
dalam pukul 6.20 jugak kot baru berhenti hujan .
elok ja berhenti terus aku start moto , balik laa .
sampai umah pun dalam pukul 8.40 jugak .
lambat sebab banyak berhenti dengan ikut jalan jauh .
semuanya nak elak kena hujan . hehe .

sabtu plak awai pagi lagi aku dah siap2 nak bergerak .
kali ni p ke Nilai , Negeri Sembilan .
dengan moto taw . haaaa , hmpa jgn main2 dgn aku .
adik aku kan masuk USIM .
dia nak moto . senang nak p mana2 kat sana .

so , aku ni sebagai abg mithali sedia la mghantaq moto ke sana .
nk hantaq moto dia , ayah tak bagi .
sebabnya moto dia tu baru lagi . takut hilang bagainya laa .
ayah suh hntaq moto ayah p bagi dia .

bila bawak moto ayah p ke Nilai , memang tak bleh la aku nak laju2 .
dengan bawak moto seorang diri nya laa .
nyaris sesat taw . tak faham betui aku dengan jalan ni . HAHA .
aku bukan nya taw jalan p sana .
atas highway baru follow ayah aku . 
ohh , lupa nk habaq . family aku pun p sekali .
cuma depa naik kereta laa .



berhenti di R&R Dengkil .


atas highway . dah nak sampai masa ni .

bertolak pukul 8 pagi . sampai nya dekat2 pukul 2 kot .
itu pun banyak jugak berhenti nya .
p sarapan dulu laa , isi minyak , rehat minum2 dulu .
haaaa , dengan bawak slownya . 90km/j ja aku bawak moto ni .
kalau moto aku , dah lama aku pulas sampai 140-150km/j .
ada la alasan sebab lmbt nak sampai tuu . HAHA .

bagi aku , syok jugak bawak moto jejauh ni .
saja aku amek pengalaman .
bukan senang nak p sana dengan moto . hehe .
laen kali nak bawak jauh lagi laa . syok !


NotaKakiMaki : jauh perjalanan , luas pemandangan , banyak duit minyak kena isikan . HAHA .

8 comments:

AiSyA LiEzA said...

hahahah.. smpt je posing :P kekekkek... xpe klau sesat family ada..wkkakakak

||aLeaSaRa|| said...

owh area kak lea selalu pergi..kawan kak lea buka kedai fotostat kat area kedai situ2 je ^^

memang sapa tak pernah pergi situ,boleh sesat he3..

Asyiffa Aida ♥ said...

sempat lagi tangkap gambar. ishh2 :D

zakirasli .. said...

wah, gmbr tu mgingatkn pepatah adnan sempit plk; dimana ada kemahuan, disitu ada highway :D hakhak

eiyna tyna said...

bagoihh abnagg mithali nieyhh . untung adik dia .
hamboihh berposing pulak dia nahh . hahah

Tinta Lana said...

Salam.

Bawak la jauh lagi.. best habaq hang, lagi2 bawak moto. Tapi nak kena banyak hati2.. barang2 ganti pun kena bawak n pandai tukor.

Nur Azwa Edora said...

motor lagenda kau nampak cam lain sikit ah coverset dia. kau pakai coverset apa ek? :3

Eimah Shahrir said...

Tak penat ke @ lenguh2 ke? Ye lah....duduk atas moto sampai Nilai. Jauh tu. Anyway, yang gempak sekali tu cover mulut, mask tu. Hehe