Wednesday 1 June 2011

: : uiiihhhh . kisah silam ku~

: : uihhh .
ak sbnq nya tataw nk post ap . mmg x ad apa ak nk post kali ni .
( tapi post jgk ni . cehhh . )
cme ak tringat plak akan satu kisah yg mna kisah ni mmg ak egt sgt2 dan ak nk kisahkan kisah tu kt post kali ni . ( apa ak mngarut nihhh . haiyaaa~ )


nk tw sbb apa ak egt . .
sbb nya . .  . .   . .




( kembali ke kisah silam . . lalalalalalala~ )
pada suatu petang yg amat menenangkan fikiran , aku sbg watak utama telah mnghadirkan diri ku ini ke satu destinasi yg di minati oleh ramai manusia  iaitu di  cc extreme ( cyber cafe WONG PUNYA ) . cc tuhh merupakan tempat KERJA ku slepas aku tamat spm . ( poyo nye ak ni kn . wekkk ) . walaupun taukeh cc tu byk menipu org lebih2 lagi terhadap pekerja2 nya yg baek2 belaka , tp ak rela bkerja di situ kerana ak ni pun kuat tipu org . so , mmg ak nk tipu taukeh aku jgak la ni . ( ohhh , jujurnya aku ni . . )







keadaan tempat kerja ku . . 





kadang2 boring jugak keje ni . tataw nk wat ape dh . hehe .





tapi . tapi . tapi .
bukan ini yg aku nk kisah kn tu .




so , nk dijadikan cerita .
aku sbgai pekerja yg berkaliber dan berwawasan tggi telah mnempuh satu dugaan yg mna boleh memecah kn perut dan urat kentut ku dan membawa kepada maut~


sedang aku lepak2 mngira duet kt meja kaunter tu , dtg plak sorg mamat yg agak poyo ciri2 nya dan boleh mmbawa dirinya mnjadi bahan kutukan aku dan kawan2 aku kt situ . ( mmg ak kutuk habis-habisan lahhh ) . dengan gaya selamba nya dia masuk cc tu sambil mnghempas pintu depan tu , dy pun terus ke pc . x tgk ak pun yg kt dpn kaunter tu tgh hangat psai mamat tu p hmpas pintu tu td , pnya la blgak nya mamat tu .


" bang ! pc ni on cpt ! ! "


cehhh . pggil ak BANG jgk . tw hormat~ egt kn nk pggil la ADIK ke SETAN ke AKAK ke HUSIN KE .
 ( ohh maaf para pmbaca . cume luahan hati . dan aku sorg lelaki dan bukan brnama husin . sj ja tuhhh )




" jap3 . sat g aku on "


ak pun on la pc tu . kt dpn tu , ak pun pakat mgutuk la mamat tu . dgn gaya poyo nya tu , bajet ensem tu , argghhhh , mcm2 la aku kutuk psai dy ngn mmbe aku . pusing sana , pusing sini  dan . . . . .


TIBA-TIBA . .
( jeng jeng jeng , gempak sikit doe   . .)


line internet terputus . abis wifi x ad .  maka , sume para hadirin yg sedang mnggunakan pc amat kcewa dan ada yg agak panas gara2 ketiadaan internet . aku faham akan perasaan mereka disitu . oleh itu , aku pun agak kelam kabut untuk mengecheck line internet yg serabut kt bawah meja . mmg serabut giler ak nk check kabel tu .


" aduyaaiii . jenuh la aku nk wat nihhh "


tiba2 jugak .
mamat yg poyo td telah bersuara .


" wehhhh , apa kes niihhh ! ! mana intenet ni woiii ! ak ngah lyn FRENSHIP ni . "






FRENSHIP ? ?
apakah ? ? klau x silap aku , FRENSTER lahhh dan bukan FRENSHIP . .
dan mmg ak bajet . mamat tu silap ckp .
dh la ckp kuat2 . mmbe2 aku pakat gelak dh .
aku mmg gelak kt situ jugak la . merah padam mke mamat tu . salah ckp .
dh la konfiden je jerit2 tadi . bile sume pakat gelak , tw malu . . hahahaha .




FRENSTER dan BUKAN FRENSHIP !



satu lagi permasalahan timbul .
x sngka ad lagi yg maen FRENSHIP ( frenster ) tyme tu . klau x silap aku , sume pakat layan FACEBOOK dh . mne ad org layan frenster2 , myspace2 . apatah lagi FRENSHIP . .
hahaha .




FACEBOOK dan bukan FACETOOK .


sudah2 la smpai di sini shaja . kutuk org pun berwasapada lah . nty x psai2 aku kne tahan ISA plak .




:D